שיווק דיגיטלי הוא חובה עסקית של כל עסק. אנו בעידן בו כולם שקועים במכשירים המובייל שלהם מסביב לשעון וקשה לחשוב על עסק שיקבל חשיפה ופרסום אפקטיביים מבלי להיות בעל נוכחות בערוצי הדיגיטל השונים. מעל כולם ניצבות כמובן הרשתות החברתיות של פייסבוק ואינסטגרם.
כל בעל עסק קטן עד גדול יודע שבלי נוכחות מרשימה ועקבית במרחב הדיגיטלי, כמעט ואי אפשר לקבל חשיפה ראויה או למשוך לקוחות חדשים. יש מי שעושים זאת באמצעות אתר אינטרנט, אחרים עם קמפיינים שיווקיים שמובילים לדף נחיתה וכמובן יש את הרוב שכבר יודעים שאי אפשר בלי דף עסקי פעיל ופרסום עקבי ברשתות חברתיות מובילות כמו פייסבוק או אינסטגרם.
מה היתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים?
שיווק דיגיטלי לעסקים נחשב לשיטת השיווק המתקדמת והיעילה ביותר. היתרונות של שיווק בדיגיטל רבים ובולטים מעל כל ערוצי המדיה האחרים בעולם השיווק.
יתרונות מרכזיים לשיווק בדיגיטל:
- כולם שם – אולי הדבר הכי בסיסי הוא שכולם נמצאים בדיגיטל. יש מי שגולשים ברשת חברתית אחת ואחרים בשנייה, יש מי שיעשו שימוש בתכונת מסרים כזאת או אחרת ויש מי שיערכו חיפוש אחרי אתרים או מוצרים חדשים באמצעי שנוח להם, אבל השורה התחתונה היא שכולם עושים שימוש בדיגיטל וזה שדה המשחק החם של עולם השיווק.
- חשיפה מידית – הפרסום שלכם הוא מידי וללא המתנה. בין אם מעלים פוסט לקהל העוקבים או מפרסמים קמפיין פרסום לקהל יעד שבוחרים, החשיפה היא מהירה וכך גם התגובה.
- מיקוד מקסימלי – שיווק בפייסבוק או באינסטגרם הוא לקהל יעד שעסק סינון והתאמה אישית של בעל העסק. קהל ממוקד שכזה הוא בעל סבירות גבוהה יותר להפוך ללקוח פעיל וגם לא מוציאים כספים מיותרים לשווא על פרסום לקהל שאיננו רלוונטי. כמו כן יש קהלים שיותר מתאימים לקמפיין שיווק באינסטגרם לעומת זה של פייסבוק (ולהיפך) ואפשר לבחור ספציפית את המדיה שמתאימה לכם.
- ניטור ובקרה – יש אפשרות של קבלת נתונים בזמן אמת לגבי הצלחה של כל פרסום ברשתות חברתיות. הדבר מאפשר לשנות את ההגדרות שבחרתם בהן, להגביר את החשיפה של פרסום מוצלח או אפילו לעצור פרסום לא יעיל. הכול בזמן אמת ובלי בזבוזי זמן או כסף לשווא.
אף מדיה שיווקית אחרת לא מציעה את כל היתרונות הללו ובטח שלא מה שמוכר בתור מדיה ישנה (עיתונות, שלטי חוצות או פליירים וכדומה).
מהן אפשרויות השיווק בדיגיטל?
שיווק ברשתות חברתיות הוא לא האפשרות היחידה לשיווק בדיגיטל ויש כמה אפשרויות נוספות שיכולות להיות יעילות לעסקים שונים.
- קידום אתרים אורגני – להופיע בתוצאות הטבעיות של גוגל במיקומים גבוהים בזוכת תוכן איכותי
- פרסום ממומן בגוגל – הופעה במיקומים גבוהים בתוצאות הממומנות במנוע החיפוש המוביל
- פרסום באתרי חדשות – אפשרות שימוש בפלטפורמות של אאוטבריין או טאבולה לחשיפה
- באנרים – פרסומות גרפיות וסרטונים באתרים מובילים או מהנישה שרלוונטית עבורכם
- ווייז – נוכחות באפליקציה הפופולארית יכול להיות מעולה לעסקים מסוימים (מסעדות למשל)
כל האפשרויות הללו קיימות רק בדיגיטל ואם העסק שלכם עדיין לא שם, אז כדאי להצטרף כמה שיותר מהר.