כמעט לכל עסק יש סימן מסחרי שמבדיל אותו ממתחריו, אך רק חלק קטן מהעסקים הסובבים אותנו מוגדרים על ידינו כ"מותגים", האם שאלת את עצמך מדוע זה כך ?
מפרסמים, משווקים וסוכני מכירות אוהבים להשתמש במונח מותג, אבל מה הוא באמת מסמל, כיצד אתה יכול להשיג אותו והכי חשוב כיצד מיתוג יכול לתרום לעסק שלך ? – על שאלות אלה בדיוק, אנסה לענות במאמר הבא.
מהו מותג ?
מותג הוא סימן מסחרי, לוגו, שם, סלוגן או עיצוב אשר באמצעותו החברה יכולה להשיג בידול ממתחריה ( בהנחה כמובן שלא מדובר בשוק מונופול ). בדרך כלל, מתייחסים לחברה כמותג כאשר אנשים יכולים לזהות אותה, גם אם הם לא לקוחות החברה או מכירים את מוצריה.
על מנת להדגים את הנושא, מצורפת תמונה ממדד המותגים של ישראל אשר מפרסם עיתון "גלובס" מידי שנה, האם הצלחת לזהות את החברות ו/או המוצרים שלהן ?
כיצד מיתוג יכול לתרום לחברה שלך?
מיתוג שלך או של החברה שלך יכול לתרום לך רבות, להלן 5 יתרונות עיקריים :
- הכרה ובידול מהמתחרים – היתרון העיקרי בתהליך המיתוג הוא שישנה סבירות גדולה מאוד שהלקוחות יכירו אותך או את ההחברה שלך ובצורה זו יושג בידול מהמתחרים שלך.
- מחיר – בדרך כלל, לקוח אשר מזהה מוצר, פתרון או שירות ממותג כבעל ערך עבורו, יהיה מוכן לשלם עבורו יותר מאשר עבור מתחריו הלא ממותגים. ההבדל במחיר יכול להיות משמעותי מאוד והוא נקרא "פרמיית מותג".
- גודל – בדרך כלל, אנשים מזהים מותגים כחברות גדולות או תאגידים אשר באפשרותם להשקיע כסף בפעולות פרסום, קידום או יחסי ציבור. אם תוכל למתג את עצמך, החברה שלך תוכל להראות כחברה גדולה הרבה יותר ממה שהיא.
- איכות – בדרך כלל, חברות ממותגות מזוהות כספקי מוצר, שירות או פתרון טוב יותר. לדוגמא, אם נקח 2 מוצרי מזון מאותה קטגוריה אשר אחד מהם ממותג והשני לא. הרוב המכריע של האנשים יאמין כי המוצר הממותג הוא המוצר האיכותי, הטוב והמוצלח יותר מהשניים.
- ניסיון – לרוב, מותג חזק יוצר את הרושם כי החברה נמצאת בתחום שנים רבות ועל כן בעלת ניסיון רב. לדוגמא, האם אתה יודע כמה מתי חברת גוגל הוקמה ?, יתכן שתופתע אבל גוגל הוקמה לקראת סוף שנת 1998 – זהו כוחו של המותג !
לסיכום, אין ספק כי מיתוג נכון, אפקטיבי ומוצלח שלך או של העסק שלך יכול להיות לתרום לך רבות בביסוס מעמדך בשוק. צוות BrandName מתמחה במיתוג אישי ועסקי באינטרנט, נשמח לייעץ ולעזור לך ללא התחייבות מצידך – אל תמתין, צור עימנו קשר עוד היום וצעד את הצעד הראשון בתהליך !