המטרה העיקרית של כרטיס הביקור היא להעביר את הזהות של העסק/האדם שנותן אותו. כרטיס ביקור צריך לשקף את העסק, המוצר או האדם ולשמש כנציג מכירות של העסק.
כיום, הדפסה וחלוקה של כרטיסי ביקור בכנסים, מפגשי Networking ופגישות עסקים היא הבסיס בקשירת קשרים עסקיים בינך לבין קולגות, לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים.
אם אין לך עדיין כרטיס ביקור או שאתה שוקל לעצב כרטיס ביקור חדש לעסק, במאמר זה אציג לך 7 טיפים שיעזרו לך לעצב כרטיס ביקור מנצח לעסק שלך.
7 טיפים לעיצוב כרטיס ביקור מנצח
עיצוב כרטיס הביקור היא תורה בפני עצמה, הנה 5 טיפים שמומלץ ליישם בכרטיס הביקור שלך:
- צבעים – בדרך כלל, מומלץ להשתמש ב – 2-3 גוונים שונים של צבע אשר יעבירו את המסר הנכון עבור העסק שלך. העמסה של צבעים שונים, תגרום לעומס בעיני המקבל.
- אחידות – מומלץ להקפיד על אחידות בחומרי הפרסום של העסק, ולכן כרטיס הביקור חייב להתאים לעיצוב האתר, סכמת הצבעים, החשבוניות, המעטפות ונייר המכתבים של העסק.
- Less is More – ישנה נטייה להעמיס על כרטיס הביקור את כל מגוון השירותים או המוצרים שבאפשרותך להעניק – דווקא מכיוון שכרטיסי הביקור מוגבלים בגודל הפיזי שלהם, מומלץ ליצור כרטיס נקי, פשוט ומקצועי אשר אינו יוצר עומס ויזואלי על המקבל.
- פונטים – התאם את סוג הפונט לסוג העסק. עבור עסקים שמרניים (עורכי דין, שיווק, סוכני ביטוח וכדומה) מומלץ להשתמש בפונטים שמרניים ועבור עסקים יצירתיים ניתן להשתמש בצבעים, פונטים דינאמיים ושונים יותר אשר מצביעים על חזות בלתי רשמית של העסק.
- גודל – מומלץ ליצור כרטיס ביקור בגודל הסטנדרטי בלבד. כרטיסים לא סטנדרטים, לא נכנסים בצורה קלה לארנק או למחזיקי כרטיסים ולכן בדרך כלל הם מושלכים לפח מידי אחרי קבלת הכרטיס.
- מרקם – בעלי עסקים קטנים אשר מנסים לחסוך בהוצאות מתפתים לבחור בנייר זול, דק וחסר מעוף – לפי דעתי, מדובר בטעות קשה אשר משפיע על המיתוג של העסק בעיני המקבל. מומלץ לבחור בציפוי מבריק עבור כרטיסי ביקור אשר מכילים תמונות ובציפוי מט עבור כרטיסי ביקור אשר מכילים טקסטים.
- הגהה – לא חסרים סיפורים בהם בעלי עסקים טעו באות, מספר או כתובת העסק והיו צריכים להשליך לפח 1000-5000 כרטיסי ביקור חדשים לחלוטין. מומלץ לבצע הגהה כפולה ומכופלת לפי מתן האישור הסופי להדפסת הכרטיסים – עוד כמה דקות יכולות לחסוך לך הרבה מאוד כסף!
לסיכום, עיצוב, הדפסה וחלוקה של כרטיסי ביקור היא הכרחית עבור כל בעל עסק אשר מעוניין לשווק, לפרסם ולקדם את עצמו מבחינה מקצועית או אישית.
אם אתה עומד בפני עיצוב כרטיס ביקור חדש לעסק, מומלץ לעבוד על פי ההנחיות הנ"ל ובכך לחסוך זמן, מאמצים וכסף רב בעתיד.